Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voordat mijn website in de zoekmachines is opgenomen?
Indexering van een website door de zoekmachines duurt een poosje. De wachttijd kan soms oplopen tot enkele maanden. Bij Yahoo en MSN is het mogelijk om al na een week of drie hoge zoekresultaten te behalen. Bij Google duurt het een stuk langer.

Kom je tegen betaling hoger in de zoekresultaten?
Nee. Bij geen van de grotere zoekmachines is het mogelijk om tegen betaling een hogere positie in de lijst met (organische) zoekresultaten te verwerven.

Kun je met sex bovenaan komen in de zoekresultaten?
Zoeken op sex levert bij Google meer dan 700 miljoen treffers op. De toppers hebben een ijzersterke positie. Niets is onmogelijk maar alles heeft een prijs. De investering die het vergt om op nummer 1 te komen, kan nooit worden terugverdiend. Wel is het mogelijk om met een slimme optimalisatiestrategie de organische zoekresultaten aanzienlijk te verbeteren.

Speelt leeftijd een rol?
Van Google is bekend dat oudere websites beter scoren dan nieuwe. Google past een methode toe om de zoekresultaten van nieuwe websites lager te waarderen totdat deze een zekere mate van betrouwbaarheid hebben aangetoond.

Wat is het verschil tussen een zoekrobot en een index?
Met een zoekrobot (zoals Google of AltaVista) ga je op zoek naar specifieke informatie op een webpagina. Bij een index (zoals Yahoo of Startpagina) ga je op zoek naar een site, waarop specifieke informatie te vinden is. Een redactie bepaalt of websites in de index worden opgenomen.

Wat is het verschil tussen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine marketing?
Zoekmachine optimalisatie heeft tot doel om de organische of natuurlijke zoekresultaten te verbeteren. Organische zoekresultaten zijn objectief en onafhankelijk en worden als zodanig goed gewaardeerd. Zoekmachine marketing richt zich op gesponsorde of betaalde zoekresultaten. Het verschil tussen organische en gesponsorde zoekresultaten is voor de gemiddelde gebruiker lastig waar te nemen.

Wat zijn goede trefwoorden?
Het gebruik van goede trefwoorden is de basis van zoekmachine optimalisatie. Als je erg populaire trefwoorden gebruikt dan duurt het veel langer voordat jouw website hoog in de zoekresultaten voorkomt. Gebruik bij voorkeur (combinaties van) trefwoorden die niet te generiek of te breed zijn. Specifieke trefwoorden leveren weliswaar minder treffers op, maar wel meer relevante. Bezoekers die zo op een website terecht komen, zijn immers gericht op zoek naar informatie.

Welke garantie biedt ZoekOptimaal?
De ZoekOptimaal Methode leidt tot betere zoekresultaten en meer bezoekers. Wij geven een no cure no pay-garantie op betere zoekresultaten.